Lite åt gången

mat.Pratade just med en av mina klienter som hade svårt att smälta att förändringsarbete är en process som tar lite tid ibland. Det fick mig att tänka på mat. Ja kanske låter det lite dumt men tänk på mat för en stund.

Jag vågar inte ens gissa hur många maträtter det finns i vår värld. Till trots för att jag rest över stora delar av världen och det under många år innebär det att jag inte har provat äta många av dem.

Förändringsarbete är som att provsmaka lite ifrån det franska köket en dag och ifrån det rumänska nästa. Veckan därefter blir det mat ifrån Zambia och dagen efter det ifrån Peru. Tänk så tråkigt det skulle bli om vi hade all mat framför oss hela tiden och skulle måsta äta allt på en gång. Vi skulle tappa smaken och inte kunna njuta som vi göra om vi provar lite varje dag.

Ta en liten tugga varje dag och känn efter hur det verkligen smakar. Prova en ny rätt och låt den smälta på tungan – förändringsarbetet är egentligen inte annorlunda än det. För det är din upplevelse som är den viktiga!

Det här inlägget postades i Provsmak och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentar

