Inte nått det mål du önskat?

gravstenAtt inte nå ett mål när vi planerat att vi ska betyder inte att det är omöjligt att uppnå det. Jag läste för ett par veckor sedan en fantastisk text som stod på en gravsten och som gick så här:

”Här ligger………(namn) som provade en gång och sedan gav upp. Här ligger………(namn) som aldrig nådde fram men som aldrig gav upp.”

Det kändes inte helt orelevant för mig då jag inte alltid nått mina mål när jag tänkt. Men det fick mig att skratta. Tänk så dumt……att prova en gång och sedan sluta. Jag blev istället glad och inspirerad över att påminnas om att jag inte är en person som ger upp.

Vi har helt enkelt inte lärt oss att tänka – jobba lite varje dag och nå dina mål. Vi blir många gånger otåliga som små barn och ska snabba resultat på en gång annars tror vi att någonting inte fungerar.

Vem av dem vill du vara? Vad vill du att det ska stå på din gravsten? Den som provade en gång eller den som aldrig nådde fram men som aldrig gav upp?

Det här inlägget postades i Action, Agera, Ambition, Övningar, Beröra, Bygger det goda, Erfarenheter, Erkännande, Förändring, Fokus, Framgång, I Harmoni, Inspiration, Intention, Känslor, Kunskap, Le, Leenden, Motstånd, Potential, Resans gång, Rikedom, Styrka, Väcka det goda, Världen, Visdom. Bokmärk permalänken.

Kommentar

