Felet med att inte fela……..varje dag!

misslyckandeJag var på nätverksmöte förra veckan. Det är ett professionellt affärsnätverk där jag varje vecka håller i utbildningspunkten. Jag valde därför att lyfta temat misslyckande eftersom jag ser det som ett så otroligt steg i viktigt i vår utveckling.

Jag frågade dessa 20 professionella personerna framför mig om de tyckte om att misslyckas och fick inte ett enda ja till svar. Samtliga gjorde vad de kunde för att undslippa att fela.

Det som är så ironiskt är att det är när vi felar som vi har en fantastisk potential att lära oss något nytt. Varenda gång!

Vi stänger helt enkelt ut viktig lärdom genom att slösa energi på att tro att vi ska kunna göra allt korrekt och perfekt med en gång.

Det gör dessutom att vi ofta inte får något gjort för att vi hela tiden håller på och petar med oviktiga detaljer som vi kan rätta till senare.

Personligen ser jag till att vara så pass medveten om att jag gör minst ett fel varje dag. Det handlar inte om att göra medvetna fel utan att våga göra saker och ting på områden där jag helt enkelt inte har så mycket erfarenhet. För jag vet att det är i min förmåga att göra fel, acceptera det och ändå gå vidare emot mitt mål min potential gömmer sig.

Fascinerande eller hur?

Våga fela – då når du fram till djupare delar inom dig själv betydligt snabbare och kan faktiskt leva ut dem som en helare människa!

Lycka till!

 

Det här inlägget postades i Acceptans, Annorlunda, Övningar, Fela, Framgång, Kunskap, Lärdom, Upptäckande, Uppvaknande, Visdom. Bokmärk permalänken.

Kommentar

