Känslor eller intuition del 3

intuition3Ikväll blev jag uppringd av en väninna som bor i England. Hon ville prata med mig om ett internationellt samarbete för att hjälpa människor skapa mer av vad de verkligen vill ha i sina liv.

”Du dök upp i mina tankar när jag startade det här projektet så jag tänkte att jag skulle ringa med en gång” var det första hon sa. Jag berättade för henne vad jag jobbade med precis när hon ringde och det visade sig att hon jobbade med precis samma sak själv.

För mig är det här ett bra exempel på att vår intuition säger till oss att bara ta kontakt med någon som vi upplever ”bara dyker upp” i våra tankar.

Vi satt och pratade och började genast planera hur det här samarbetet som är ett stort projekt ska se ut. Vi vet inte hur vi ska komma dit men vi vet vad vi vill skapa. Även det här är en bra beskrivning på hur vår intuition säger åt oss att göra något som är viktigt. Något som kommer att få oss att växa. Men som inte nödvändigtvis visar oss varken vägen eller förståelsen för hur det här ska gå till.

När vi inte ser hur vi ska nå fram till våra mål är det lätt att känslan tar över. Vi blir kanske rädda eller upplever obehag. Då kickar ofta tankarna in som säger: ”hur ska det gå till” eller ”det var en galen idé” och så lägger vi intuitionens budskap åt sidan.

Bara för att vi blir rädda betyder det inte att intuitionen säger åt oss att inte gå vidare för att nå våra mål. Rädslan hör samman med vår utveckling och möter vi inte rädslan kommer vi inte att bryta igenom de barriärer som stoppar vår egen utveckling.

Istället kan vi vara mer observanta på våra känslor och lära oss att hantera dem så att de ger oss referenser på vilka områden vi kan utvecklas, samtidigt som vi vårdar intuitionens budskap.

Vi har nu startat ett enormt samarbetsprojekt och det skrämmer oss båda för vi har ingen aning om hur vi ska ro det iland. När vi inte låter rädslan eller obehaget stoppa oss hittar vi till slut vägen som vi inte trodde fanns. Lita därför på dina idéer som dyker upp djupt inifrån. De är din intuition.

 

Det här inlägget postades i Artiklar, Intuition, Känslor. Bokmärk permalänken.

Kommentar

