Känslor eller intuition del 4

fantasiDu har säkert ibland haft en stark förnimmelse eller upplevelse av att något antingen är väldigt bra eller inte bra alls. Det är ofta en subtil förnimmelse som gör att du tar ett val. Du vet inte helt vad det är som avgör men valet tas.

För mig tog det lång tid innan jag förstod att jag ibland lurade mig själv och lät bli att göra saker och ting i livet som min intuition visade mig på grund av att jag inte helt förstod mina egna reaktioner eller känslor.

Din intuition blir helt enkelt lättare att förstå desto bättre du förstår dig själv. Om du vill vara säker på att din intuition eller inre stämma (som jag också kallar den) ger dig vägledning som leder dig på rätt väg är det en god idé att aktivt jobba för att förstå dina känslor och reaktioner.

Då jag jobbar med mental träning och hjälper människor att tänka på ett mer konstruktivt sätt är det inte ovanligt att höra: ”jag är så här!” ”jag känner mig själv”.

Som jag ser det så kan vi alltid lära oss mera och jag tycker att självkännedom är en livsprocess mer än något annat. Jag brukar uppmana dem jag jobbar med att inte veta någonting och istället vara öppen för det första som dyker upp.

Du behöver så klart inte alltid ifrågasätta dig själv i alla situationer, men det är bra att påminna dig om att vi alla har inlärda mönster som håller oss tillbaka. När du börjar lokalisera dem kan du också ifrågasätta och förändra dem till det bättre.

Din intuition är alltid tillgänglig och du kan genom en ständigt djupare självkännedom börja lita på den med en trygghet inifrån.

 

 

Det här inlägget postades i Intuition, Känslor. Bokmärk permalänken.

Kommentar

