Dina övertygelser……

………dnablir din vardag.

Vi har alla bra dagar och tuffa dagar. Dagar som känns ok och dagar som känns motiga. Vi har alla dagar där vi känner oss små, okunniga, ledsna. Och dagar där vi verkar kunna skratta, le och skapa vad som helst.

Under många år levde jag i en tro om att det var något jag inte kunde kontrollera alls. Att glädjestunder var något som kom när jag minst anade det och att det motiga skulle komma på besök titt som tätt. Jag lät den yttre världen påverka mig så mycket att jag inte längre hade tro på att jag kunde skapa den ”goda dagen” alldeles själv.

Jag hade en övertygelse om att det var fullkomligen omöjligt att styra tankarna på bättre banor. Övertygelser om att förändra de känslor jag hade var en myt.

Mina övertygelser sög helt enkelt livsglädjen ur mig och urholkade nästan allt jag gjorde. Men mina övertygelser är också vad som fått mig att vakna upp och börja göra det som får mig att känna mer glädje i livet. Mina övertygelser har fått mig att lägga min energi på det som får mig att känna mig glad och tacksam i livet.

Dina övertygelser är viktiga för de lägger grunden till din vardag. Du kommer aldrig längre i livet än dina egna övertygelser tillåter dig. Men när du väljer att ifrågasätta dem förflyttar du dig bortom dem.

Dina övertygelser sätter standarden i ditt liv och du kan välja den genom att fråga dig var dina övertygelser kommer ifrån. De kommer ofta utifrån och det är något du kan lära dig att förändra.

Du är dina övertygelser. Dina övertygelser skapar ditt liv. Dina övertygelser ger dig precis det du tror du är värd.

Se till att tänka höga tankar om dig själv, tro att du kan och ge aldrig upp!

Det här inlägget postades i Ansvar, övertygelse, Beröra, Erfarenheter, Föder det goda. Bokmärk permalänken.

Kommentar

